Můj (ne)obyčejný den v azylovém domě

20.08.2018

Po ranní poradě jsme si s kolegyní zakously něco málo k snídani a při tom nakously program letošní Zahradní slavnosti. Věřím, že se bude dětem zamlouvat. Mně se líbí zařazení bodypaintingu. Kochám se představou, jak večer přijdu domů vymalovaná a šokuju rodinu.

Je čas projít domeček. Zaklepu na všechny dveře bytů. Za jednou z klientek přichází terénní pracovnice. Proběhne společné jednání, sladíme si vzájemně individuální plán. Volá maminka s dítětem, zda máme volná lůžka. Vysvětlím jí situaci a vyzvu k podání žádosti o ubytování. Hurá, jdu na oběd.

Postupně do domečku přicházejí ze školy děti. Skláním se nad rozmalovaným plakátem a slibuju přihlížejícím, že za pomoc dostanou něco na zub. Netuší, že to budou roztomilé zubní kartáčky, které jsme obdrželi od dárce. Po chvíli je mi jasné, že s úklidem budu mít větší práci, než kdybych barvila sama. No ale zase je to zajímavější o dětské nápady. Zasychající výtvarné dílko překračuje klient, kterému jsem slíbila, že se mrkneme na nabídku bytů.

Vtom přichází paní, s níž jsem hovořila dopoledne. Společně hledáme oblasti potřebné podpory. Je jich hodně. Nefunkční rodina, přítel ji vyhodil z bytu a pije, rodiče nemá. Mezitím, co paní pláče, se její holčička nudí. Dávám jí omalovánky a pastelky. Ve chvíli, kdy je matčina trpělivost u konce, už máme naštěstí hotovo a mladá žena odchází uklidněná. Do toho řeším s klienty praním zabarvené prádlo, domácí úkol do angličtiny i připálené palačinky. V posledním případě radím vyhodit a namazat chleba tím, co je v lednici.

Volá mi syn, že se doma v obýváku posral kocour Fanouš, protože ho tam na celý den zavřel, tak prý co má dělat. Uděluju mu celkem zbytečné rady týkající se použití čistících prostředků a desinfekce, nakonec si s tím ovšem musí poradit sám. Doporučuju mu, aby to bylo do návratu tatínka z práce. To jsou ale prkotiny. Vzpomínám na den, kdy jsem tu byla na denní směně a našeho nejmladšího syna zapomněla paní na hlídání vyzvednout ze školky a já tento karambol musela s ředitelkou nějak vyřešit na dálku. Stmívá se a těším se domů. Co jsem nestihla dnes, dokončím zítra na noční směně. Mgr.Veronika Klokočková

zveřejněno Výroční zpráva Charity Zlín 2017

© 2018 Charita Zlín. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky